donderdag 12 november 2015

Happy B-day Janneke en Thea!

For foreign visitors: use the translate button on the left to read my blog in your own language.

Hoi allemaal!

Vandaag zijn mijn DT maatje Janneke en Clubsmaatje Thea jarig! Natuurlijk heb ik voor hen een verjaardagskaart gemaakt maar bij de tweede kaart zit een klein verhaaltje. Ik had een andere verjaardagskaart voor Thea gemaakt, maar toen ik haar kaart (en een andere kaart) wilde fotograferen stootte ik per ongeluk een kop koffie om en beide kaarten waren niet meer te gebruiken :( Natuurlijk wilde ik wel dat Thea een verjaardagskaartje van mij zou ontvangen maar ik had geen tijd om de kaart opnieuw te maken. Dit zijn mijn resultaten:

Gebruikte materialen eerste kaart:

Labelkaart Dutch Doobadoo Dutch Card Art label spiegel
Kraftpapier PK9114
Vintage plaatje VK9541
Ovaal frame CR1333
Tag/label LR0154
Tassel LR0390 
Vlaggen LR0329
Touw JU0949
Tekst EC0138
Charm JU0884
Witte kant rozen FR1112
Roze scrappers rope Karen Foster Design
Riet uit eigen collectie
Dolly Pipoos
Plakparels roze Action
Veer Marabou & Guinea Flowl mix Hobbykaarten Petra
Kant Hobbykaarten Petra
Distrees Inkt Vintage Photo
Ribbelkarton uit eigen collectie
Bloemen Wild Orchid Crafts
Parel embellishments AnMa Creatief
Stopflesje Kimya Verpakkingen
Roze crispy lint uit eigen collectie
Houten vlinders uit eigen collectie
Papicolor bloesem
Roze verf Action
Gesso Action
Zacht bruin wolvilt uit eigen collectie

Gebruikte materialen tweede kaart:

Paperbloc Fabulous Fifties PK9094
Bloemen COL1394
Mulberry papier wit RB2219
Takken met bladeren COL1393
Tekst EC0147
Glitterpapier CA3104
Ballonen embossing DF3412
Vellum Hobbykaarten Petra
Dolly Pipoos
Plakparels roze Action
Papicolor hagewit, anjerwit en metallic wit

Met eerste kaart doe ik mee aan de challenge bij:
- WLVC challenge #57: minimaal vijf bloemen op je kaart;
- Marianne Design Divas challenge: Kraft.

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn verjaardagskaarten vinden. Ik lees jullie reacties met heel veel plezier :)

57 opmerkingen:

  1. Oeps...koffie en kaarten, nee dat gaat niet echt lekker samen :o)
    Maar wat een prachtige kaarten heb je gemaakt, Chantal. Daar zullen de jarigen zeker blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja suffie dat is dan ook niet slim je?!
    Ze zijn in ieder geval ontzettend mooi en zullen in dank aanvaard zijn lijkt me. Lieve groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze zijn toch ook mooi Chantal. Thea zal het je vast vergeven, als ze het verhaal erachter kent. Mij is het ook een keer gebeurt met een serie van 4 mannenkaarten waar alleen de pareltjes nog maar op hoeven. Dus troost je, het gebuert een ander ook wel eens, hihi!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige kaarten heb je gemaakt. Zonde dat je er koffie over hebt gemorst. Als ik thee of iets anders drink, zet ik het eigenlijk nooit in de buurt van mijn kaarten, om zoiets te voorkomen.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O joh! Ik krijg er gewoon met dat ik het lees een rotgevoel van. Wat is dat balen! Je kaart is prachtig! groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi,

    Wat mooie kaartjes, De dames zullen er vast blij mee zijn.

    grtjs
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi. Chantal. Wat heb je 2 prachtige creaties gemaakt. Ze zijn beide prachtig gemaakt met hele mooie details. Leuk kleuren. De jarigen vinden dit vast ook prachtig . Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterende kaarten heb je gemaakt voor Janneke en Thea.
    Balen van de koffie, echt zonde..... gelukkig heb je het op kunnen lossen.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Twee bijzonder mooie exemplaartjes!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow Chantal mooie kaarten zullen ze vast blij meezijn!
    Fijne dag en wie weet tot ziens in NL rond de kerst???
    Liefs Blankina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oeps! Is mij nog noooooiiitttt overkomen....hahaha.
    Echt wel! Als ik nu koffie krijg (mijn mannetje zet altijd en schenkt want ik vergeet te drinken als aan het freubelen ben) zet ie het gewoon in de keuken neer zodat ik daar heen moet.
    Maar je kaartjes zijn wel supermooi geworden..
    Liefs, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. 2 prachtige labelkaarten emaakt met hele mooie materialen.
    Wat erg dat je gemaakte kaarten onbruikbaar geworden zijn door die koffie.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Chantal,

    2 prachtige verjaardagskaarten voor Janneke en Thea.Heel mooi kant en bloemen en een lief plaatje.
    Jeetje, wat een ramp heb je tijd en energie in 2 kaarten gestoken valt er een kop koffie overheen. Bedankt voor de tip bij knutselen geen koffie.....

    Groetjes,Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohhh dat is zo flink balen en ook zo herkenbaar bij mijn kaarten komt geen drinken meer, het huilen staat je dan nader dan het lachen.
    Maar gelukkig heb je nog een kaart voor Thea kunnen maken en deze is ook prachtig.
    En voor Janneke een vintagekaart en die is ook prachtig geworden. Ik ga zo heerlijk eens van het zonnetje genieten want eindelijk hij schijnt weer!
    Fijn weekend!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ooh....Chantal....wat een pech met de koffie!
    Daar ben ik altijd bang voor....dus drink ik mijn koffie niet aan mijn knutseltafel.
    Je hebt prachtige creaties gemaakt voor je vriendinnen.....het lukt je altijd weer om er een prachtig geheel van te maken....schitterend!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een prachtige labelkaart heb je gemaakt in mooie kleuren en gaaf met dat kant er op.
    gezellig dat je meedoet bij WLVC.
    groetjes van Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat zonde van al je werk dat was zeker wel baalen dit zijn ook weer 2 prachtige kaarten groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen

  18. Wowww super zijn ze geworden, echt heel mooi ☺
    En de volgende keer geen koffie meer in de buurt !
    Gezellige en fijne (knutsel) dagen
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel}

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een supermooie kaarten zeg ! Maar wat jammer dat de eerste zijn verknoeid door de koffie ! Erg is dat he !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oeps dat was niet leuk dan Chantal...zomaar je koffie over een paar schitterende kaartje, maar ja dat kan gebeuren, maar je heb het weer helemaal goed gemaakt ...want dit zijn weer prachtige verjaardagskaartjes voor Janneke en Thea...
    Zij zullen ze cast ook heel mooi gevonden hebben...

    groetjes en een fijne donderdag nog
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nee hè!!!! koffie kaarten!!!! wat zal je nijdig geweest zijn! Maar we geven nooit op hè, gewoon weer overnieuw aan de slag! En ik vind ze beiden prachtig! Wat zit er veeeeeeeeeel op Jannekes label kaart en zoveel moois te zien...ze vind dit vast te wouw!!! En het tweede kaartje vind ik ook echt schitterend met de laagjes en prachtige embossing ballonnen! Hartstikke feestelijk en een prachtig sfeertje!!!
    Ik durf nu ook geen koffie meer te drinken bij mijn knutsels!!!
    Jij ook gefeliciteerd met Janneke hè en ook Thea!
    Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve Chantal,
    Zojuist tussen de verjaardagspost dit prachtige label gevonden. Wauw, wat heb je hier een werk aangehad en helemaal mijn stijl hoor..
    Dit zijn echte kadootjes om te krijgen!
    Nogmaals hartelijk dank XXX

    Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. POTVOLKOFFIE !!! Dat zal balen geweest zijn ! Heb je de originele kaarten nog niet eens op foto ! Maar deze kaartjes zijn ook supermooi! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Kaarten maken en koffie drinken gaat echt niet samen, mijn hobbykamer is boven, dus moet ik naar beneden om koffie te gaan drinken..
    Je hebt een schitterend label voor Janneke gemaakt en ook het label voor Thea met de prachtige bloemen is super..
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  25. OOOOOOOOOO wat erg en ik denk dat er wel wat uit je mond is gelopen hahaha, maar vreselijk ik zie dit gewoon voor me dit is voor ons kaartenmaaksters heeeeel erg, maar gelukkig staat de kaart voor onze challenge mooi te prijken hier. Dank je wel voor het meedoen bij WLVC

    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige kaartjes heb je gemaakt en wat is het dan zonde dat er koffie over heen gaat. Daarom heb ik echt nooit iets van drinken op mijn blad staan. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  27. prachtige kaarten heb je gemaakt Chantal.
    mooi in zachte tinten en bewerkt,
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een drama Chantal (ik zit helemaal op zolder en heb nooit iets te eten/drinken bij het freubelen, knoei al vaak genoeg met lijm of correctievloeistof ) maar deze vind ik allebei heel erg mooi en ik weet zeker dat de jarigen er heel blij mee zijn!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Very beautiful and delicate creation!
    Greetings,
    Mihaela

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oww niet zo handig Chantal ;)
    Wat leuk dat je kaarten voor hen gemaakt heb.. en ze zijn nog eens supermooi ook!
    Lieve groetjes, Gelinda

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oeps, dat zal vast een gil en zucht teweeg hebben gebracht, wat zonde als het dan niet meer bruikbaar is, gelukkig heb je wel weer 2 mooie kaarten staan hier, ze boffen maar die Thea en Janneke, jij bedankt voor het meedoen bij WLVC. gr. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtige kaarten heb je voor de jarige gemaakt Chantal.
    Wat jammer van je kaarten ...kan me voorstellen hoe je je voelde .
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Balen, maar goed, zulke dingen kunnen nu eenmaal gebeuren.
    Voor het oplossen van problemen heb je ook creativiteit nodig en zo te zien, is je dat gelukt!
    Groetjes, Manja.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Shit!!! Zeg ik dan van die koofie, balen zeg.
    Je kaarten zijn geweldig mooi.
    Gr Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ooo wat zonde Chantal...dat is even slikken zeker ;p ? Het zijn wel twee beauty's die je hier laat zien. Van de bovenste label-kaart ben ik helemaal weg, gaat prima dat vintage kaarten maken...het is een dotje. Ik weet zeker dat beide dames hier héél blij mee gaan zijn.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Oh weer super leuke kaarten Chantal en idd erg balen van de koffie! Jeetje wel erg balen! Leef helemaal met je mee! Heb je je blog aangepast? Hij lijkt een stukje kleiner!

    Groet,
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Two really gorgeous designs Chantal.

    Hugs Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hallo Chantal
    Ik vind je toch een kanjer, dat je weer twee nieuwe kaarten hebt gemaakt, zo zie je maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
    De kaarten die je hebt gemaakt zijn weer zo mooi van kleure en stijl, héél mooi gemaakt.
    Lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ha Chantal,
    wat een ramp!!! Een kop koffie over beide kaarten! Ik denk dat bij mij de tranen even in de ogen zouden springen...Gelukkig had je die voor Janneke al klaar en ergens anders liggen...
    Maar je hebt het mooi opgelost. Je kaartje voor Thea vind ik ook erg mooi met de bloemen. En voor ons als kijkers weten we natuurlijk niet wat voor kaart je eerst had gemaakt.
    En ook Thea weet dat natuurlijk niet! En een kaartje krijgen dat met zoveel liefde is gemaakt is toch altijd goed!
    Lieve groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat jammer dat er koffie over de kaart van Thea is gegaan. Maar je heb het prachtig op gelost. Deze kaart voor thea is prachtig. Ook de kaart voor Janneke vind ik prachtig. ☺
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Bah, dat zal balen geweest zijn. Gelukkig hoefde er voor vandaag maar één andere te maken, dit is wel een hele mooi in die wit tinten en met de prachtige bloemen. Die van Janneke is ook heel erg mooi en zal zeker bij haar in de smaak zijn gevallen.
    groetjes Angeliqu

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Oh wat zijn ze mooi Chantal. Ik kan me evengoed voorstellen dat je flink baalde toen dat gebeurde. Gelukkig is alles wat uit jou handen komt schitterend dus ik denk dat Thea hier ook blij mee is :-)

    Lieve groet, Petra L

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Herkenbaar ongelukje Chantal, maar ik weet zeker dat ze hier heel erg blij mee was! Ik vind hem schitterend!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Sjonge dat is pech, echt heel vervelend.
    Ik vind allebei de kaarten super mooi.
    Groetjes Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hallo Chantal,
    wat zijn ze mooi je kaartjes het is telkens weer genieten bij jou
    fijn weekend liefs van martine

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Prachtige verjaardagskaarten Chantal en wat sneu dat je er twee hebt verpest met koffie. Ik weet dat je er altijd heel veel tijd en aandacht aan besteedt. Janneke en Thea zullen verrast zijn geweest erg attent van je, fijn weekend, groetjes van Aniet

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Heel herkenbaar en zo vervelend. Vooral als er een deadline dan bij zit.In mijn knutselkamer heb ik naast mijn bureau een plank aan de muur. Daar staat een stereotorentje en cd`s op. Daar is ook nog plaats voor mijn drinken. Ook door ervaring wijs geworden ;) Je kaartjes zijn prachtig. Ik ben helemaal fan van de onderste. Wat een prachtige bloemen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hoi Chantal,

    Eindelijk ook nog even een berichtje van mij. Wat een supergave kaartjes heb je gemaakt. En wat balen van je kopje koffie. Ik heb dat gelukkig nog nooit gehad en hoop het ook niet mee te maken. Wel eens dat een kaart die in een winkel heeft gestaan helemaal verkleurd was.
    Ik ben helemaal fan van je onderste kaart. Wat gaaf zo met die bloemen!! Ik heb ze zelf nog niet maar ik ga ze op mijn verlanglijstje voor de sint zetten.
    Fijn weekend nog
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  49. O....balennnnnn....dit wil je natuurlijk helemaal niet als je klaar bent....maar gelukkig heb je een prachtige nieuwe kaart weten te maken....misschien anders als je gewild had maar het gaat vooral om het gebaar. Je label voor Janneke is schitterend geworden hoor....supermooi met de kantjes, de bloemetjes....vlaggetjes...alles erop en eraan. Fijn dat deze mee mag doen bij WLVC.
    xxx Plony

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Ohhh, wat een dikke pech en zo zonde! Maar deze twee zijn ook toppie!! Prachtige bloemen op je tweede kaartje!!
    Een fijne avond,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wat een mooie kaartjes heb je gemaakt,
    en wat een pech zeg van koffie om gooien en wat jammer dat je de kaartjes niet meer kon gebruiken maar iedereen doet wel eens van die handige dingen.

    Groetjes Esmeralda

    BeantwoordenVerwijderen
  52. OOO wat is dat vloeken zeg !! Ik heb dit al eens tegen gekomen met rode wijn .
    Je labels zijn prachtig met mooie accentjes .
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Wat een lieve tag is het geworden. Balen hoor dat je koffie kaarten heeft verziekt maar deze zijn ook prachtig!
    Bedankt voor je deelname bij WLVC.

    Groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ohhhh wat zul jij hebben zitten balen! Al het werk voor niets!
    En aan de datum te zien wat het nog niets eens vrijdag de 13e!
    Ik vind deze twee kaarten echt helemaal super! Prachtige vintage stijl met toch een moderne touch! Vind de combi van roze en kraft echt super! De andere is helemaal chique zo met dat wit en roze!
    Knap werk! Hier gaan beide dames vast heel blij mee zijn!

    Groetjes

    Rimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Had je op de "club " al hartelijk bedankt Chantal en wil het hier ook nog even doen.
    Je kaartje is schitterend en staat nog steeds te pronken op mijn dressoir.
    Dus nogmaals heel hartelijk bedankt.
    Liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Schitterende kaarten Chantal!
    Daar waren de dames vast en zeker blij mee.
    Lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Hoi Chantal
    Zo verschillend maar beide echt zooooo mooi, al een cadeautje op zich.
    Liefs, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi wat leuk dat je de tijd en moeite neemt om een reactie achter te laten :) Ik lees de reacties met veel plezier!