dinsdag 13 januari 2015

Handgemaakt vintage doosje

Hoi allemaal!

Doen jullie gezellig mee met mijn candy? Deze kunnen jullie hier vinden. Een warm welkom aan mijn nieuwe volgers: Judith, Lisanne en Tineke. Ik vind het ontzettend leuk dat jullie mij willen volgen :)

Vandaag wil ik jullie iets speciaals laten zien. Waarom speciaal? Omdat ik echt alles op de ouderwetse manier heb gedaan, namelijk ... met de hand :P Ik heb een vintage doosje gemaakt. De stiksels rondom het doosje heb ik met een prikpen en een liniaal geprikt en uitgemeten en daarna met de hand genaaid. Om het doosje nog authentieker en verweerd te maken heb ik het bewerkt met koffie. En goed ook haha. Ik weet dat een aantal van jullie prachtig kunnen naaien en schitterende vintage creaties maken, dus ik ben heel benieuwd naar jullie reactie ;)

Het patroon komt van de gezellige club De Schatkist. Ik heb de kleuren aangepast aan de kleuren op de onderste foto voor het challenge blog: We Love Vintage Challengeblog (WLVC) challenge #39. Voor deze challenge moeten deze kleuren worden verwerkt en steekjes. Mijn vintage doosje doet mee met de challenge van WLVC #39 en bij De Schatkist. Dit is mijn resultaat:




Gebruikte materialen:

Paperbloc Twinset & pearls PK9110
Madeliefje RB2225
Parellint JU0946
Bos rozen JU0849
Bloemen Ribbon girl
Papicolor hagelwit
Bruine linten uit eigen collectie

Ik ben zo benieuwd naar jullie reacties over mijn vintage doosje :)

23 opmerkingen:

  1. Hoi Chantal,
    Je bent maar op dreef met al je creaties het ziet er prachtig uit ik vind je poezenkaart in het roze van gisteren ook schitterend geworden.
    fijne dag nog!
    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk doosje geworden Chantal.
    Groetjes van Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend leuk doosje heb je gemaakt. veel werk van gemaakt met een prachtig resultaat. groetjes marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend doosje heb je gemaakt Chantal!!
    Fijne avond en lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief doosje Chantal....heel mooi gedaan en wat een werk heb je er van gemaakt. Super! Ook leuk dat je volger bent geworden van WLVC en meedoet met onze challenge. We zien je graag terug, succes.
    XXX Plony

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier heb je echt heel veel werk aan gehad Chantal. Maar het resultaat mag er wezen hoor! Heel mooi gemaakt en al die steekjes met de hand gemaakt.... supers.
    Gezellig dat je meedoet bij WLVC.

    Groetjes Janneke DT

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je doosje is prachtig geworden, Chantal.
    Groetjes, Anja
    Ps. de tekst op mijn kaart is een stempel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En wat voor een resultaat wat een prachtig doosje en wat een mooie kleuren combi heb je gekozen. gezellig dat je meedoet met de challenge van WLVC.

    groetjes Jolanda DT

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Joppie de toppie...:-), helemaal leuk!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie creatie heb je zo gemaakt! Bedankt voor het meedoen met WLVC!

    Groetjes
    Jaqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi doosje Chantal. Leuk de je alles met de hand hebt gedaan, het geeft toch iets extra's
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schattig handgemaakt doosje Chantal. Daar ben je wel even "zoet" mee geweest maar je houdt er wel iets heel moois aan over. Héél lief...
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Chantal. Is dit je vintagecreatie waar je het al eerder over had??
    Hij is prachtig, wat een mooi lief doosje heb je gemaakt super hoor!!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waaauw wauw enn nog eens wauw! Wat een prachtig doosje heb je gemaakt Chantal. En alles met de hand genaaid. knap hoor! Ook de koffie is een leuk idee zeg.

    Lieve groetjes, Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Chantal,
    Je vintagedoosje is prachtig hoor je eerst e creatie in vintagestijl is prima gelukt. Als je eenmaal de smaak te pakken hebt van vintage ga je het vaker doen, bij mij is dat ook het geval. Kom je ook gezellig even bij mij kijken?
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een waar kunstwerk Chantal. Mooi gedaan hoor (en wat een werk om alles met de hand te doen!!!). Complimenten! Leuk om te ontvangen!
    groetjes, Afke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een erg leuk doosje Chantal! Vintage ligt je zeker en vindt hem ook echt geslaagd.

    Liefs,
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Supermooi gemaakt Chantal! De koffie zorgt echt wel voor de oudere look van het papier, heb het blokje onlangs ook gekocht en het is heel wat minder 'bruin'!
    Succes met de wedstrijd!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat is het een schitterend doosje geworden Chantal! Prachtig met de stiksteekjes.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een leuk doosje!ik ben zelf ook altijd gek op (vintage )doosjes knutselen!
    leuk dat je mee doet met de wedstrijd bij WLVC!succes!
    groetjes Miranda (DT)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi geworden! Leuk dat je erbij geborduurd hebt, past het helemaal bij de inspiratiefoto!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Chantal ... mijn complimenten hoor ... een prachtig vintagedoosje heb je gemaakt en wat een werk heb je er aan gedaan ... het resultaat is dan ook : PRACHTIG !
    Groetjes, odette.

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi wat leuk dat je de tijd en moeite neemt om een reactie achter te laten :) Ik lees de reacties met veel plezier!