zondag 9 november 2014

Warme winterkaart

Hoi allemaal!

Vandaag laat ik jullie mijn warme winterkaart met doorkijkje zien. Dit is challenge #116 op het Marianne Design Challenge Blog.

Toen ik de nieuwe challenge zag dacht ik wat leuk! Maar goed dan moet ik eerst eens gaan bedenken wat ik onder een warme winter versta toch? Kerst uiteraard, maar ja het is natuurlijk niet drie maanden lang kerst haha. Ik denk bij een warme winter aan de kleuren goud, groen, rood en wit, glittertjes en sterren, kerststerren (plantjes), gezellig samen zijn, lekker eten, warm binnen zitten, etc. Ok dat heb ik dus bedacht. Er moet ook een doorkijkje in. Uhm .... ja idee! Nu moet ik het nog gaan uitvoeren haha. 

Ik had echt een pechweek. Ken je dat, zo'n week waarin alles mis gaat? Nou die had ik dus deze week. Ik had een andere kaart gemaakt maar daar ging een vol glas melk overheen! NEEEEE ... ja dus. Die was niet meer te redden :( Dus op naar een nieuwe poging. Diverse pogingen later is het deze kaart geworden:




Ik vond het een leuk idee om twee openingen als doorkijkje te maken waarin glittersterren hangen. Ik vond het ook leuk om de borderstitch en de ronde stitch te borduren met gouddraad en licht groen draad. Mijn bedoeling met deze kaart was een huisje voor het rendiertje. Vandaar de bakstenen. De openingen moeten raampjes voorstellen waar sterren voor gehangen zijn. De kerststerren onder de ronde border is een soort plantenbakje. De banner is het huisbordje haha.

Met deze kaart doe ik mee aan challenge #116 van Marianne Design Challenge Blog.

Gebruikte materialen:

Rendier COL1369
Banner met stempel 'Warm Winter Wishes' COL1325
Distress inkt Black soot
Ronde stitchrand en stitchbloem CR1248
Rechte stitchranden (rood en wit) CR1250
Kerststerren LR0142
Bakstenen DF3403
Sterren DF3408
Glitterpapier CA3104
Knipvel (uiltje, vogeltje en kerstbal)AK0060
Papicolor groen, rood, hagelwit, nootbruin en chocoladebruin.
Meeldraadjes licht geel
Plakparels uit eigen collectie
Metallic gouddraad Action
DMC borduurgaren 704 lime green en rood

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn kaart vinden!

12 opmerkingen:

  1. Wat een leuk vrolijk kaartje is het geworden.
    groeetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Chantal,
    Prachtige kaart heb je gemaakt!
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig leuke en vrolijke doorkijkkaart heb je gemaakt Chantal.
    Ik vind hem echt helemaal super!!
    Schitterend met die 'glitterende' sneeuwsterren.
    Gezellig dat je meedoet met onze challenge.
    Groetjes,
    Marleen
    MD Challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk met de sterren voor de ramen! Leuk dat je meedoet met de MDchallenge!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die is super mooi geworden Chantal, heel mooi gemaakt.
    Bedankt voor het meedoen met onze challenge.
    Gr.Thea
    DT Challengeblog MD

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super mooie kaart!
    Dank je wel voor het meedoen.
    Gr Wybrich
    DT MDchallenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super leuke doorkijk !!!
    Leuk bedacht.
    Gezellig dat je meedoet.

    Mieke,MD Challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kaart Chantal daar heb je wel even werk mee gehad hij is erg mooi hoor.
    Bedankt voor het meedoen met onze MD challenge.
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. super gave kaart
    bedankt voor het meedoen
    groetjes jolanda bongers
    md challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterende kaart Chantal, leuk verhaal er ook bij.
    Gezellig dat je meedoet met onze challenge

    Gr. Anita
    MDblog

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi gemaakt.
    Leuk dat je meedoet aan de challenge.

    Groetjes,
    Yvonne MD challenge blog.

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi wat leuk dat je de tijd en moeite neemt om een reactie achter te laten :) Ik lees de reacties met veel plezier!